luni, 1 octombrie 2012

Poezioare de gradinita

     Am gasit multe multe poezioare mititele si frumusele numai bune de invatat cu Ema, in vreme ce cautam poeziile invatate de ea la gradi ca-mi spune fragmente si apoi eu caut continuarea.

PRIMĂVARA
Iese iarba luminoasă,
Rândunica vine-acasă.
Cald e soarele-n câmpie
Ca un ou de ciocârlie.
…………….
CE FRUMOASĂ-I LIMBA NOASTRĂ!
Pe ramul verde tace
O pasăre măiastră,
Cu drag şi cu mirare
Ascultă limba noastră.
.
De-ar spune şi cuvinte
Când cântă la fereastră,
Ea le-ar lua, ştiu bine,
Din limba sfânt-a noastră.
…………….

ECOUL
„Mama!” – strig printre ferigi.
„Ma” răsună pe vâlcea.
Eu o strig pe mama mea,
Tu ecou, pe cine strigi?
…………….

TELEFONUL PĂSĂRUICII
S-a trezit şi rămurica,
S-au trezit frunzarele.
Printr-o rază păsărica
A vorbit cu soarele.

MAMA
O fetiţă cu o mladă
A scris „Mama” pe zăpadă.
Iar din urmă vine vântul,
Şterge supărat cuvântul.
Vântul rău e peste seamă,
Vântul nu ştie de mamă.
…………….

SUNT CURAT CA GHIOCELUL
Huţa-huţa periuţa,
Spală dinţii cu fuguţa
După ea săpunul vineri
Şi mă spală bine-bine,
După dânsul şerveţelul…
Sunt curat ca ghiocelul.
…………….

BUNĂ DIMINEAŢA
Peste codrul meu străbun
Iese soarele cel bun,
Iese rumen peste mare,
Peste munţi şi ochii mumei,
Ca o pâine mare-mare
Pentru toţi copiii lumii.
…………….

8 MARTIE
Au ieşit de sărbători
Ghioceii frăţiori.
Ghioceilor iubiţi,
Cum de ştiţi când să ieşiţi?
Că ieşiţi, că răsăriţi
Când taman ne trebuiţi:
La ziua măicuţelor,
La ziua soriuţelor.
…………….

IA-MĂ
Ia-mă cu mata, şofere,
Ia-mă cu mata, minere,
Ia-mă cu mata, plugare,
Ia-mă cu mata, pescare.
Eu de toţi aşa mă rog,
Numai de leneş – deloc,
Fi-ndcă el din partea sa
N-are unde mă lua.
…………….

PISICUL LA ŞCOALĂ
Ieşi la tablă, măi pisic,
Povesteşte despre spic:
Când se coace şi cum e
Cine-l strânge şi cu ce?
Mi-au-miau-miau.
Pisicuţul s-a jucat,
Mai nimic n-a învăţat.
Tot ce ştie, măi băieţi
E că spicu-i cu mustăţi.
Mi-au, miau, miau.
…………….

COPILUL ŞI DEGETELE SALE
-Ai cui sunteţi,
Zece copii isteţi?
.
-Ai tăi.
.
-Dar cine vă face
Mănuşi cum vă place?
-Măicuţa noastră.
.
-Şi voi ce staţi?
Fuga s-o ajutaţi.
.
-Fugim.
…………….

MUSAFIRUL
A venit
Un iepuraş
La un frate
La oraş.
Frăţiorul
Din cotlon
Scoate iute
Un sifon
Şi sifonul
A ţâşnit,
Musafirul
A fugit.
…………….

TU, IARBĂ, TOT AI MAMĂ?
Tu, iarbă, tot ai mamă?
De ai – de bună samă:
Atunci când înverzeşti,
De ea îţi aminteşti.
.
Tu, floare, tot ai mamă?
De ai – de bună seamă:
Atunci când înfloreşti,
De ea îţi aminteşti.
.
Tu steauă, tot ai mamă?
De ai – de bună seamă:
Atunci când te iveşti,
De ea îţi aminteşti!
…………….

CÂNTEC DESPRE ALB
-În părul tău, măicuţă,
Un fir de ce-a-nălbit?
-De dorul tu, de grijă,
Copilul meu iubit.
.
-Bunica e mai albă,
Îi sunt mai drag. De ce
-Mai mulţi copii ea are,
De aceea albă e.
.
-Dar tuşa-i şi mai albă,
Copii doar n-are ea.
-De-aceea-i şi mai albă,
Că-i tare singurea.

(Extrase din Cartea: GRIGORE VIERU, „Ce frumoasă-i limba noastră, Editura Hyperion, Chişinău, 1990. Ilustraţii: S. Macovei).
post signature
Ticker Nou Nascuti
Ticker Nou Nascuti
 

Printesei mele cu drag Published @ 2015 by AlinaS produse de papetarie personalizate