luni, 23 noiembrie 2009

Examen de bilant


Un Examen de bilant mai ciudat, ce-i drept, avand in vedere faptul ca printesa mea are astazi 1 an, 4 lunite, 2 saptamani si 4 zile, insa m-am gandit ca ar fi interesant sa-mi adun gandurile si sa notez tot ceea ce piticoata stie sa faca la aceasta varsta venerabila :P
  • Asadar Ema merge in picioare foarte bine si o face de vreo 3-4 lunite. Alearga fara sa se impiedice si sa cada
  • mananca singurica de cate ori are ocazia, desi masa nu e momentul ei preferat din zi, mananca aproximativ orice numai ca n-are chef intotdeauna si prin urmare uneori se lasa masa cu plansete si fugareala prin casa, desi de cele mai multe ori papa la masuta ei speciala
  • ii place sa se spele pe dintuci. Inca nu i-am luat pasta de dinti insa are o periuta micuta pe care i-o inmoi in apa si ea se spala singurica asa cum face si mami
  • apropos de dintuci are 6 dintisori si 2 maselute (iesite dar nu in tolalitate)
  • stie sa faca pa, sa dea pup, sa faca mai-mai, pup dulce, iubeste animalutele de plus (le ia in brate si le strange la piept),
  • iubeste pe mami si tati...si pe oricine o rugam sa iubeasca....la restul lumii doar daca are chef
  • stie sa arate ochisorii, nasul, gurita, urechile, buricul, manutele, piciorusele, desi nu o face intotdeauna
  • imi aduce papucii cand vrea sa plecam afara, sau ia cheia si se duce cu ea la usa si se chinuie sa descuie
  • stie sa aprinda becul, intelege mecanismul si spun asta fiindca daca se face intuneric in camera imediat imi arata intrerupatorul sa aprind becul
  • se catara singura pe pat si sa da jos tot singura (asta face demult)
  • bea cu paiul, cu paharul, cu canita, dar in nici un caz cu biberonul
  • stie sa se aseze jos cand i spun sa stea hopita
  • imi aduce cartile sa-i citesc, are o gramada de carti si ni le aduce pe rand pe toate, ea da paginile, ne arata animalutele si noi trebuie sa-i spunem denumirea si sa facem ca toate animalele. Are de asemenea carti cu fructe si legume, cu mijloace de transport si ii plac toate la nebunie.
  • recunoaste catelul, pisica, gasca, iepurasul
  • spune ga-ga, ham
  • imi aduce obiectul pe care il cer si cred ca recunoaste oarecum si culorile...fiindca daca-i spun sa-mi aduca papucii rosii ii cauta pana ii gaseste si mi-i aduce
  • stie unde este locul fiecarui lucru, daca-i spun sa duca papucii la loc, ii duce in raft, jucariile in cos, cartile pe raftuletul ei
  • ajuta la strans cartile si jucariile, in momentul cand o rog, iar cand e nervoasa le ia si le scoate si le arunca in spate ca un catel care sapa dupa un os
  • spune mama, tata, apa, caca, si cand are chef mai spune si alte cuvinte dar le spune o singura data si foarte incet, de parca s-ar teme sa nu greseasca
  • ii place sa danseze
  • isi canta aaa, aaa cand o legan sa faca nani
  • se suie pe scaun la pc si bate in taste si misca mouse-ul pe birou exact ca noi
  • stie sa deschida televizorul din telecomanda (ia telecomanda, o indreapta spre televizor si apasa pe buton)
  • inchide Pc-ul de la buton cand stam la pc si nu-i dam atentie
  • spune da iar la nu da din cap
  • urca singurica pe scari atat la bloc cat si la topogan, iar in topogan se da singurica, se urca singura in balansoar si se tine de manere, in leagane o pun hopita si ea se tine cu manutele si eu o dau huta
  • recunoaste pe mai, tati, unchiu, bica, bice, Cezara si Alexandra si pe oricine vine mai des pe la noi
  • isi pune muzica pe telefon, raspunde alo alo...stie care-i melodia care o am la telefon cand suna si cand ajunge muzica la melodia respectiva imi da telefonul sa raspund...crede ca ma suna cineva
  • inchide si deschide usi, sertare
  • iubeste hainitele si le intinde toata casa de cate ori reuseste sa deschida dulapul
  • ii place sa-si aleaga cu ce s-o imbrac
  • cand vrea un lucru anume il cere foarte expresiv...desi in ultima vreme ii spun ca nu inteleg si o rog sa spuna ce vrea iar ea se enerveaza
  • daca vrea un lucru insista pana-l primeste
  • ii place harjoana si vine la noi si ne gadila apoi rade si fuge sa venim dupa ea
  • ii plac fotografiile, ii plac copiii si filmuletele cu copii
  • asociaza lucrurile din casa cu cele vazute in poze (de exemplu tati ii arata ceasul intr-o carte si ea ni l-a aratat pe cel din perete)
  • face la olita daca o pun, dar daca are olita la indemana mi-o aduce cand vrea sa faca sau se pune singurica pe ea, asa imbracata
  • il iubeste enorm pe tati si parca-l simte cand vine..iar cand aude usa de la intrare se lumineaza toata la fata
  • ii recunoaste pe tati si mami in poze
  • cand ii zici hai sa vorbim cu bica si bicu se posteaza in fata calculatorului si chiuie sa dam drumu la messenger sa-i vada si sa-i auda
  • ii place tablita magnetica de scris, tine creionul foarte bine, desi momentan doar mazgaleste
  • intelege diverse mecanisme (are 2 ratoni pupacosi pe care-i trage in laterale si ei fac zgomot si se trag unul spre altul zbarnaind, trage de ursuletul de la marginea patului ca sa-i cante, apasa papuselele pe burtica sa cante si sa spuna mama, tata, potriveste canitele de diferite marimi una in alta, pune colaceii colorati in ordine pe suport, stie ca mingea sare daca o izbeste si-i place la nebunie, desface capacele la carioci si le pune inapoi, etc)
  • a invatat sa sufle, fiindca eu ii suflu in mancare cand e fierbinte
  • canta din fluieras, canta la orga
  • stie ca masina face brum brum si mai zice si ea cate-o data
  • cere manuta cand ajunge la o treapta sau la o denivelare si vede ca nu poate
  • da manuta daca i-o cer si mergem frumos amandoua
  • imi ridica bluza sa vada buricul si sa ajunga la tzitzi
  • se suie calare pe catel, pe tati pe mami si face di-di
  • cand iesim pe usa ma duce direct la usa prietenei ei Cezara, dar daca o intreb unde-i casa noastra stie
  • se incalta singura cu sosetele, ca pe mine ma incalta demult (astazi de exemplu n-a vrut sa doarma si s-a dat singura jos din pat iar eu am uitat sa-i pun sosetelele s-a jucat putin si cred ca i s-a facut frig la picioare ca se tot uita la picioruse, apoi s-a ridicat singura, s-a dus langa pat unde erau sosetelele si a incercat sa se incalce singuta)
  • ridica manutele sa o dezbrac si baga singura manutele si picorutele cand o imbrac
  • se descheie la tot ce are nasturi fiermoare, la caciulita si se dezbraca
  • nu suporta caciulita pe cap si daca nu i-o leg bine si-o da jos imediat
  • sta cumintica in masina in scaunul ei si chiar ii place
  • isi pune diverse chestii si se catara pe ele ca sa ajunga unde vrea, sa fie mai inalta
  • cladeste cuburile
  • rupe bucatele din ce are in mana de papa sa ne dea si noua
  • arata limbuta
  • imi face bar-bar pe burta cum ii fac si eu ei
  • se spala singura pe manute cu sapun
  • isi scutura mainile daca se murdareste
  • se sterge pe manute si la gurita cu prosopul dupa ce o spal
  • sufla nasul daca o rog si se sterge cu batista
  • sterge masuta daca a dat mancare si-i dau carpa si o rog sa stearga, sa faca curat
  • ma ajuta sa fac patul (niveleaza cuvestura cu manutele)
  • sterge praful cu carpa
  • ii plac la nebunie matura si farasul
  • are un magnetel de frigider in forma de inimioara pe care il pune singura si iar il ia si iar il lipeste
  • ii place cand ii cant si cand ii spun povesti....asculta cumintica....
  • ii plac desenele animate si clipurile de pe you-tube cu bebe lili
  • intelege orice ii spun si daca eu sunt nervoasa e nervoasa si ea, daca eu tip tipa si ea
  • nu suporta sa razi de ea se enerveaza
  • se ridica singura daca a cazut...dar daca se da prea mare importanta evenimentului se pune pe plans
  • ii place sa se joace cucu bau...se ascunde isi pune patura sau diverse hainite in cap si apoi le da jos si rade cand ii zic cucu-bau sau cucu----Uite-o ea (care la ea a devenit tiua)
  • infileteaza dopul la sticle si cand nu-l mai poate desface vine la mine tipand sa i-l desfac eu
  • are o manie cu sticlele de apa si suc, pe toate le cara si le rastoarna si vrea sa i le desfac sa bea din ele sau sa le pune ea dopul
Daca imi mai amintesc ceva pe parcurs revin asupra subiectului
Ticker Nou Nascuti
Ticker Nou Nascuti
 

Printesei mele cu drag Published @ 2015 by AlinaS produse de papetarie personalizate